Casino Account Geblokkeerd

Met de nieuwe wetgeving in Nederland zijn er ook een aantal dingen veranderd omtrent je account. Je account kan namelijk ook geblokkeerd worden, wat weer verschillende redenen kan hebben. Aangezien de redenen enorm divers zijn, gaan we daarin dit artikel eens beter naar kijken. We beginnen met een aantal redenen waarom je account geblokkeerd kan zijn.

Bij een aantal van deze redenen zullen we zien dat je er niet direct iets aan kunt doen en dat je account binnen no-time weer actief is. Bij sommige gevallen heb je echter een groter probleem. Gelukkig komen alle verschillende situaties gewoon aan bod, zodat je direct antwoord op je vragen krijgt.

Vervolgens gaan we kijken welke stappen je moet ondernemen om je account weer gedeblokkeerd te krijgen. We sluiten het artikel af met een korte conclusie en beantwoorden nog een aantal van de meest gestelde vragen als het gaat om geblokkeerde accounts.

Je account is geblokkeerd! Maar geen paniek

Je account is geblokkeerd! Wat nu? Het belangrijkste is om niet in paniek te raken. Laten we eerst eens kijken naar de verschillende redenen waarom je account geblokkeerd is.

Onjuist login gegevens

De eerste mogelijkheid is dat je onjuiste inloggegevens hebt gebruikt. Voer je namelijk te vaak een verkeerd wachtwoord in, dan wordt het gedurende een bepaalde tijd onmogelijk gemaakt om nog in te loggen. Hiermee willen online aanbieders voorkomen dat gokkers die niet in het bezit zijn van je wachtwoord, eindeloos verschillende wachtwoorden kunnen proberen.

Advies voor deze situatie

In dit geval kun je dus niet meer inloggen op je account. Dit begint met een tijdelijke time-out, waarin je niet meer de mogelijkheid hebt om je gegevens in te vullen. Daarnaast krijg je ook een bericht van de online aanbieder dat je account (tijdelijk) geblokkeerd is omdat er te vaak een verkeerd wachtwoord is ingevoerd.

Dit kun je op verschillende manieren oplossen. Vaak staat er in de mail al de mogelijkheid om je account weer te deblokkeren. Dit kan door een veiligheidsvraag te beantwoorden die je hebt ingesteld toen het account werd aangemaakt.

Weet je je wachtwoord niet meer, dan heb je nog altijd de mogelijkheid om deze te resetten. Deze mogelijkheid wordt natuurlijk alleen in de mail aangeboden. Een kwaadwillende gokker of hacker heeft het wachtwoord van je e-mail nodig om uiteindelijk je wachtwoord te veranderen. Heb je een veilig wachtwoord, dan hoef je je hier geen zorgen over te maken.

Verificatieproces

Een tweede mogelijkheid is dat je het verificatieproces niet juist hebt doorlopen. Tegenwoordig moeten alle online aanbieders voldoen aan het zogenaamde Know Your Customer (KYC) beleid. Dit wil zeggen dat de aanbieder moet verifiëren dat een valide persoon aan het gokken is die ook werkelijk is toegestaan om online te gokken.

Deze verificatieprocedure wordt vaak doorlopen door een identiteitsbewijs te uploaden. Daarnaast wordt de woonplaats soms geverifieerd door middel van een nutsvoorziening of moet je je rekeningnummer opgegeven. Aan de hand van de gegevens van het rekeningnummer wordt dan gecontroleerd of de identiteit wel juist is.

Heb je onjuiste documenten opgeleverd of is de kwaliteit van de documenten niet voldoende, dan kan de aanbieder besluiten om je account (tijdelijk) te blokkeren. Gelukkig kun je dit eenvoudig oplossen.

Hoe op te lossen?

Is het voor jou namelijk toegestaan om te gokken, maar heb je simpelweg onduidelijke documenten geüpload, dan kun je eenvoudigweg de juiste documenten uploaden. Ook het doorgeven van een ander (juist) rekeningnummer kan al de oplossing zijn. Het online casino of de bookmaker zal dan je account snel weer deblokkeren.

Heb je onjuiste gegevens opgegeven omdat je simpelweg niet oud genoeg bent om te gokken óf omdat je bijvoorbeeld in het buitenland woont, dan zal je account geblokkeerd blijven. In dat geval moet je contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen je helpen met de vervolgstappen.

Algemene voorwaarden overtreden

Een van de eerste mogelijkheden is dat de algemene voorwaarden overtreden zijn. Hoewel de algemene voorwaarden per online aanbieder sterk kunnen verschillen, zijn er wel een aantal zaken die we vaak zien voorkomen. Zo kan het casino het vermoeden hebben dat er meerdere accounts gebruikt worden op hetzelfde adres. Dit is natuurlijk mogelijk als er meerdere online gokkers op hetzelfde adres wonen. Toch neemt een online aanbieder vaak het zekere voor het onzekere, om te voorkomen dat een gokker meerdere malen van een bonus profiteert.

Het kan daarnaast ook zijn dat er taalgebruik wordt gebruikt dat niet toegelaten kan worden door de online aanbieder. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn als een speler contact opneemt met de klantenservice. Naast het overtreden van de reguliere voorwaarden, kan het ook zijn dat de bonusvoorwaarden overtreden worden. Dit is bijvoorbeeld het geval als je meerdere keren van dezelfde bonussen probeert te profiteren.

Meer dan één account hebben

Ook zien we dat casino’s en bookmakers streng optreden tegen gebruikers die meerdere accounts proberen aan te maken. Dit wordt vooralsnog afgevangen door middel van het KYC-beleid. Wil je namelijk opnieuw een account aanmaken met hetzelfde identiteitsbewijs of dezelfde bankrekening als referentie, dan ziet de online aanbieder dit direct.

In dat geval wordt niet alleen je eerder aangemaakte account geblokkeerd, maar zal het ook niet mogelijk zijn om een nieuw account aan te maken. Heb je al eerder een account aangemaakt waar je niet van op de hoogte was, neem dan contact op met de klantenservice. Een andere mogelijkheid is om gebruik te maken van de button ‘Wachtwoord vergeten’.

Online aanbieders willen dit voorkomen, aangezien online gokkers anders meerdere keren kunnen profiteren van de welkomstbonus. Natuurlijk is dit niet de bedoeling, aangezien het vaak de hoogste bonus is die online gokkers kunnen bemachtigen. Om dit te voorkomen worden accounts dus geblokkeerd.

Verdachte activiteiten – CRUKS

CRUKS Verdachte activiteiten kunnen ook leiden tot het blokkeren van een account. Verdachte activiteiten zijn bijvoorbeeld als je meerdere keren achter elkaar veel geld op je account zet of regelmatig veranderingen aanbrengt op je limieten. In dat geval kan het casino of de bookmaker vermoeden dat er sprake is van een kansspelverslaving. Zij hebben dan het recht om je op te laten nemen in het Cruks. Dit staat voor Centraal Register Uitsluiting Kansspelen. In dat geval heb je niet meer de mogelijkheid om online kansspelen te spelen.

Naast dat het online casino je kan aanmelden voor het Cruks, kun je ook door familie of vrienden aangemeld worden voor dit register. In dat geval vertoon je schadelijk gedrag voor bijvoorbeeld je familie, financiën, je werk of je opleiding. Zijn er gegronde redenen om je de toegang tot online casino’s te ontzeggen, dan wordt je account geblokkeerd. Ook het aanmelden bij andere online aanbieders die zijn aangesloten op dit register is dan niet langer mogelijk.

Daarnaast is het gokken met een VPN ook niet toegestaan. Op die manier kun je namelijk je IP-adres blokkeren of wijzigen, waardoor het voor het casino niet te achterhalen is waar je je bevindt. Hierdoor kunnen zij ook niet bepalen of je recht hebt op de welkomstbonus, of je die al eens gehad hebt en of je wel legaal aan het gokken bent. Dit is ook een van de verdachte activiteiten die ertoe kan leiden dat je account geblokkeerd wordt.

Minderjarig

Bewust Gokken Ook als minderjarige gokker loop je een verhoogde kans dat je account geblokkeerd wordt. Dit wordt deels afgevangen met de KYC-check, aangezien je hier je identiteit moet doorgeven. Vermoedt het casino echter dat je de initialen van een oudere broer of zus gebruikt, dan kan het alsnog besluiten om je account te blokkeren.

Geef je je identiteit op en blijkt dat je in het verleden al eens eerder een account hebt gehad, dan wordt er met terugwerkende kracht bekeken of je wel een account mag aanmaken. Was je op dat moment namelijk minderjarig, dan kan het zijn dat je een time-out krijgt. Is deze time-out verlopen, dan mag je weer een account aanmaken.

Ongewone banktransacties

Ongewone banktransacties kunnen ook leiden tot het blokkeren van een account. Dit is vaak het geval als je bijvoorbeeld meerdere keren geld stort en dit weer van je account afhaalt zonder ermee gespeeld te hebben. In dat geval ontstaat namelijk het vermoeden dat het geld wordt witgewassen. Stort je regelmatig grotere bedragen, dan is het online casino verplicht om dit door te geven. Ook in dat geval kan je account tijdelijk geblokkeerd worden.

Een andere mogelijkheid is dat je het geld op een ander bankrekeningnummer wilt terugstorten dan het bankrekeningnummer waarmee je het op je account hebt gezet. Deze methode werd in het verleden veel door criminelen gebruikt om grote hoeveelheden geld van het ene bankrekeningnummer over te zetten op een ander bankrekeningnummer. Omdat het dan niet via de reguliere kanalen liep, viel dit een stuk meer op bij de banken.

Datalek

In het geval van een datalek bij een online aanbieder wordt je account ook geblokkeerd. Dit is echter voor je eigen veiligheid. Hiermee wilde aanbieder namelijk voorkomen dat de hackers kunnen inloggen op je account. Bij een datalek zijn vaak niet alleen de gebruikersnamen, maar ook de wachtwoorden van deze gebruikers bekend. Om te voorkomen dat criminelen er met je geld vandoor gaan óf zij persoonlijke data (zoals bankrekeningnummers) kunnen achterhalen, wordt je account tijdelijk geblokkeerd. Is het lek boven water, dan wordt je account vaak weer vrijgegeven met een door het casino gedefinieerd wachtwoord. Deze moet je zelf dan weer veranderen.

Bonusjacht. Let op!

Ben je een echte bonusjager, dan kun je weleens tegen problemen aanlopen. Dit is het geval als je alleen een account aanmaakt bij een online casino om van de bonus te profiteren. Doe je dit bij meerdere online aanbieders die onder dezelfde vlag varen, dan kan het zijn dat je account na verloop van tijd geblokkeerd wordt.

Te grote winsten! Kan mijn account echt geblokkeerd worden?

Ja, dit is mogelijk. Toch doet het casino dit alleen uit veiligheidsoverwegingen. Er wordt in dat geval namelijk gekeken of de winsten wel op een legale manier verkregen zijn. Het casino blokkeert je account dan tijdelijk om te voorkomen dat je het geld snel van je rekening haalt. Heb je je echter aan alle voorwaarden gehouden, dan hoef je je nergens zorgen om te maken. In dat geval worden je activiteiten gecontroleerd en zal je account snel weer vrijgegeven worden.

Welke stappen moet ik nemen om mijn online casino account te deblokkeren?

Is je account geblokkeerd, dan zijn er verschillende stappen die je kunt ondernemen om je account weer gedeblokkeerd te krijgen. Laten we hier eens kijken naar de stappen die je kunt nemen om dit te bewerkstelligen.

  1. Blijf kalm – Neem een pauze Allereerst is het belangrijk om je rust te bewaren. Het helpt namelijk niet om boos te worden, zeker niet als je dat tegen de klantenservice doet. Zij kunnen besluiten om je account geblokkeerd te houden omdat je schofferende taal gebruikt. Blijf dus rustig en neem even pauze. Nadat je op adem bent gekomen heb je waarschijnlijk een andere kijk op het probleem. Dit maakt het een stuk gemakkelijker om ook de volgende stappen te doorlopen.
  2. Begrijpen waarom een operator je account blokkeert Om erachter te komen wat de beweegredenen zijn van de online aanbieder, raden we allereerst aan om de algemene voorwaarden goed door te lezen. Hier staat vaak al in wat er mis kan zijn gegaan. Hierboven hebben we al een aantal van deze factoren genoemd. Let er daarbij wel op dat deze factoren per online casino of bookmaker kunnen verschillen.

    We raden bij het aanmaken van een account daarom altijd aan om de voorwaarden goed door te lezen. Kijk daarbij niet alleen naar de algemene voorwaarden, maar neem hier ook de bonusvoorwaarden in mee.

  3. Neem contact op met de klantenservice Heb je eenmaal gevonden waar het probleem ligt óf kom je er niet uit, dan kun je in beide gevallen contact opnemen met de klantenservice. We raden in dat geval altijd aan om contact op te nemen via het contactformulier of via e-mail. Hoewel de Live Chat kan helpen, krijg je hier in eerste instantie soms met een chatrobot te maken. Die zal je uiteindelijk wel met een medewerker in contact brengen. Deze verwijst je dan weer vaak door naar het contactformulier of het e-mailadres.

    Het e-mailadres geeft je daarnaast het grote voordeel dat je documenten en bijlagen kan meesturen. Dit kun je gebruiken om je probleem te onderbouwen of juist je argumenten sterker te maken waarom je account weer gedeblokkeerd moet worden.

  4. Volg de geadviseerde stappen Komt de aanbieder uiteindelijk met antwoorden, dan is het belangrijk om deze stappen goed te volgen. Denk daarbij niet dat je er zelf ook wel uitkomt, aangezien dit vaak niet het geval is. De stappen moeten in een duidelijke volgorde afgewerkt worden, waarna het probleem in veel gevallen verholpen is.

    Is je account uiteindelijk gedeblokkeerd, dan kun je weer aan de slag. Wel is het aan te raden om de reden van de blokkade goed in het achterhoofd te houden. Op die manier kun je voorkomen dat het in de toekomst weer voorkomt. Daarnaast adviseren we ook om je contact met de aanbieder goed te bewaren. Doen problemen zich wederom voor in de toekomst, dan kun je hier altijd op terugvallen.

Het heeft niet geholpen. Wat nu?

Is je account nog steeds geblokkeerd, dan heeft het online casino of de online bookmaker hier vaak een goede reden voor. Vaak heb je te maken met een afkoelperiode en kan je na verloop van tijd weer verder gokken. Is dit niet het geval, dan is het helaas niet langer mogelijk om online te gokken. Hierbij moeten we wel vermelden dat de online aanbieder alleen in exceptionele gevallen besluit om een account voor langere tijd te blokkeren.

Conclusie

Kortom, er zijn verschillende redenen dat je account geblokkeerd kan worden. Is er daadwerkelijk sprake van een overtreding, dan moet je contact opnemen met de klantenservice van het online casino. Is er geen sprake van een overtreding, dan zal je account in veel gevallen snel weer gedeblokkeerd worden. In alle gevallen zouden we natuurlijk adviseren om contact op te nemen met de klantenservice.

Veelgestelde Vragen

1️⃣ Kun je op de zwarte lijst van een casino komen te staan?

In dat geval kom je op de lijst bij het Cruks te staan. Dit wil zeggen dat het niet langer mogelijk is om je aan te melden bij online casino’s met een vergunning in Nederland. Daarnaast is het ook niet langer mogelijk om de Nederlandse casino’s fysiek te bezoeken.

2️⃣ Kan een casino mijn account blokkeren vanwege VPN?

Ja, dit is mogelijk. Het casino kan in dat geval niet achterhalen of je wel legaal aan het gokken bent, of je de welkomstbonus al gehad hebt en waar je je precies bevindt.

3️⃣ Kan een familielid ervoor zorgen dat mijn account geblokkeerd is?

Ja, dit kan. In dat geval wordt je opgenomen in het Cruks. Het familielid moet in dat geval wel aan kunnen tonen dat je problemen hebt met online gokken. Dit is bijvoorbeeld het geval als je schoolresultaten, je contacten en relaties of je werk eronder lijdt.

4️⃣ Hoe lang duurt het voordat mijn account gedeblokkeerd is?

Dit is afhankelijk van de overtreding die is begaan en het online casino. Is er sprake van een kleine overtreding of een misverstand, dan gaat dit vaak erg snel. Wordt je verdacht van criminele activiteiten, dan kan het zijn dat je account voor altijd geblokkeerd is.

5️⃣ Wat moet ik doen om mijn account te deblokkeren?

Hiervoor kun je het beste de stappen volgen die we hierboven genoemd hebben. Het kan ook altijd helpen om contact op te nemen met de klantenservice. Zij kunnen je in veel gevallen de exacte reden van de blokkade geven.
Meer Zien

#StandWithUkraine

#StandWithUkraine - We stand with people of Ukraine. Russia is not “just” attacking the Ukraine people.
This is a war against democratic values, human rights and peace. We can make impact and help with our donations.

Donate Option 1 Donate Option 2